همنشینی احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی پس از سه سال
نوشته شده توسط : blufilma

تشکر رفسنجانی ازحضور احمدی نژاد پس از غیبتی سه ساله

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، از حضور محمود احمدی نژاد در نشست این مجمع تشکر کرده است.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران که مطابق قوانین این کشور عضو حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام محسوب می شود، پس از سه سال غیبت، در جلسه مجمع حاضر شده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی روز شنبه دوم اردیبهشت ۱۳۹۱(بیست و یکم آوریل)، از شرکت دوباره آقای احمدی نژاد در جلسات مجمع تشکر و ابراز امیدواری کرده که حضور او در جلسات تداوم داشته باشد.

صندلی رئیس جمهوری در مجمع، در صدر مجلس و در کنار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد که از پس از درگذشت آیت الله روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، اکبر هاشمی رفسنجانی بوده است.

"من که از طرف ایشان نمی‌توانم بگویم برای چه نمی‌آید. ایشان در تمام این ۶، ۷ سال دو، سه جلسه آمده است . . . ایشان جلسات دیگری که دارد، رئیس است و کمی که بحث می‌شود، تصمیم می‌گیرد. اما اینجا این‌‌گونه نیست"

اکبر هاشمی رفسنجانی، اسفند سال 1390

پیش از این آخرین حضور آقای احمدی نژاد، در جلسه مجمع تشخیص مصلحت، مربوط به اولین جلسه مجمع در سال ۱۳۸۸ و چند هفته پیش از شروع رقابت های انتخابات ریاست جمهوری بود.

رسانه های ایران پیش از آن در گزارش های متعددی خبر از غیبت مکرر آقای احمدی نژاد از جلسات مجمع می دادند.

تصاویری که اوایل دوران غیبت آقای احمدی نژاد از جلسات مجمع منتشر می شد، جای او را خالی نشان می داد اما به تدریج افرادی دیگری در سمت راست رئیس مجمع جای گرفتند که کرسی متعلق به رئیس جمهور در مجمع است.

آقای احمدی‌نژاد پیش‌ از این مجمع تشخیص مصلحت نظام را متهم کرده بود که وظایف قوه مجریه را "مخدوش" می کند و قانون اساسی را "زیر پا" می گذارد " و "مصلحت خواص را بر مصلحت مردم" ترجیح می‌دهد.

به تازگی و قبل از حضور مجدد آقای احمدی نژاد در جلسه مجمع، غلامحسین الهام، مشاور حقوقی رئیس جمهور و وزیر پیشین دادگستری درباره اعضای مجمع گفته بود: "عضویت افراد بیکار در مجمع تشخیص مصلحت، برای جلوگیری از مزاحمت آنان برای نظام است."

مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بهمن ۱۳۶۶ با هدف حل اختلاف میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی تاسیس شد.

پس از درگذشت آیت الله خمینی در سال ۱۳۶۸ و در جریان بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، این مجمع رسما به صورت یکی از نهادهای رسمی ایران درآمد.

دستور جلسه مجمع در روز حضور احمدی نژاد بعد سه سال

در این جلسه علاوه بر اکثریت اعضا، مسئولان ذیربط از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست کمیته امداد حضور داشتند، پس از بحث و بررسی مبسوط اعضا و مسئولان مدعو، موارد ذیل به تصویب رسید.

- افزایش سرمایه اجتماعی با تقویت رضایت‌مندی عمومی، آزادی حقوق اجتماعی و مشارکت اجتماعی و تحکیم و پیوند و تعامل میان مردم و حکومت با موارد ذیل قابل تحقق است:

۱- پاسداری از مشروعیت و افزایش مقبولیت نظام با ارتقاء کارآمدی و نهادینه کردن و قانونمند نمودن پاسخگویی ارکان و مسئولان رده‌های مختلف حکومت.

۲- نهادینه‌سازی مشارکت فعال و همه‌جانبه مردم با توسعه و نوآوری الگوهای دینی و بومی کارآمد و بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها متناسب با فرهنگ و هویت اسلامی، ایرانی.

۳- ایجاد زمینه و سازوکارهای مناسب برای پیشرفت و تعالی فردی و اجتماعی.

۴- ایجاد سازوکار لازم برای طرح قانونی مطالبات اجتماعی و پاسخگویی شایسته اجزای نظام و هدایت مطالبات اجتماعی به سوی مجاری و مراجع قانونی (مردمی و دولتی).

دوره فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام از اواخر اسفند ماه سال ۱۳۹۰ خورشیدی با حکم آیت الله خامنه ای آغاز شده است.

رهبر ایران در این حکم، ضمن انتصاب مجدد اکبر هاشمی رفسنجانی به ریاست دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام و تعیین سایر اعضای مجمع، آنها را به "حضور فعال در جلسات" توصیه کرد.

سایت محافظه کار الف، پیش از تشکیل جلسه جدید مجمع تشخیص، این جلسه را آزمونی برای "ولایتمداری" رئیس جمهور دانسته بود.

این سایت افزوده بود که آقای احمدی نژاد دو راه را پیش رو دارد: "شرکت در جلسات مجمع، یا عدم حضور در جلسه ای که ریاستش با هاشمی است، به بهای نادیده گرفتن حکم رهبری."

با این حال بازگشت آقای احمدی نژاد به مجمع، در دومین جلسه آن در سال جدید خورشیدی بود.

پیش از این، در جریان دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت با آیت الله خامنه ای در ۲۰ فروردین سال جاری، محمود احمدی نژاد هم در این جلسه حاضر شده بود.

سایت آیت الله خامنه ای عکسی را از این جلسه منتشر کرد که نشان می داد پیش از آمدن رهبر ایران به جمع، محمود احمدی نژاد و اکبر هاشمی رفسنجانی در حال احوالپرسی هستند.

احوالپرسی محمود احمدی نژاد و اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه دیدار اعضای مجمع با رهبر ایران

اکبر هاشمی رفسنجانی، در اواخر سال گذشته خورشیدی در جریان تشریح عملکرد پنج ساله مجمع در پاسخ به سئوالی درباره علت غیبت آقای احمدی نژاد گفته بود: "من که از طرف ایشان نمی‌توانم بگویم برای چه نمی‌آید. ایشان در تمام این ۶، ۷ سال دو، سه جلسه آمده است . . . ایشان جلسات دیگری که دارد، رئیس است و کمی که بحث می‌شود، تصمیم می‌گیرد. اما اینجا این‌‌گونه نیست."

آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با سایت دی پرس گفته بود: "من از خود آقای احمدی‌نژاد نشنیده‌ام. ولی آقای [حبیب الله] عسگراولادی در دیداری از ایشان شنیده که گفته من در مجمع بحث می‌کنم، به آن توجهی نمی‌شود. . . به هر حال می‌تواند همین باشد و می‌تواند چیز دیگری باشد. اصولاً رئیس جمهور معمولاً در جلساتی این‌گونه، زیرنظر یک فرد دیگری نمی‌نشیند. چون رئیس جمهور است و شخص دوم مملکت طبق آداب سیاسی است. شاید این هم برایش یک مسئله باشد. شاید هم کمبود وقت باشد . . . لابد رئیس جمهور خیلی هم کار دارد و ضرورتی نمی‌بیند که اینجا بیاید. اینکه مرتب نیاید، نمی‌تواند مطلوب باشد. در واقع خود و دولت را از حق شرکت در مباحث محروم می‌کنند."

رئیس جمهور فعلی و رئیس جمهور پیشین رو در روی هم

آقای احمدی نژاد در جریان رقابت های انتخاباتی، اکبر هاشمی رفسنجانی را حمایت سیاسی و مالی رقبای خود معرفی می کرد.

حضور میرحسین موسوی (او هم آن زمان عضو حقیقی مجمع بود) و مهدی کروبی دو رقیب اصلی آقای احمدی نژاد در انتخابات پرمناقشه سال ۱۳۸۸ به اعتقاد او ائتلافی علیه نامزدی او بود.

در جریان اولین نماز عید فطری که پس از وقایع انتخابات ریاست جمهوری به امامت آیت الله خامنه ای برگزار شد، آقای هاشمی رفسنجانی در صف نماز از ایستادن در کنار آقای احمدی نژاد خودداری کرد

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی در مجمع، آن زمان طی بیانیه ای این موضوع را رد و آقای هاشمی رفسنجانی گفته بود که از هیچکدام از نامزدهای ریاست جمهوری حمایت نمی کند.

در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و مناظره هایی که برای نامزدها در تلویزیون دولتی برنامه ریزی شد، آقای احمدی نژاد فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی را به طور تلویحی به فساد مالی متهم کرد و از برنامه ریزی آقای هاشمی رفسنجانی برای ناکامی سیاست های دولت سخن گفت.

اعضای خانواده هاشمی در ابتدا خواستار پاسخگویی در تلویزیون شدند اما پس از اینکه این فرصت در اختیار آنها قرار نگرفت، آقای هاشمی رفسنجانی با نگارش نامه ای سرگشاده خطاب به آیت الله علنی خامنه ای، خواستار دخالت او برای جلوگیری از تخریب شخصیت افراد توسط برخی از نامزدهای انتخابات شد.

محمود احمدی نژاد و اکبر هاشمی رفسنجانی در نهمین دوره انتخابت ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ رقیب یکدیگر بودند.

در شرایطی که انتخابت ریاست جمهوری ایران برای اولین بار به مرحله دوم کشیده شد، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور پیشین، از رقیب خود که آن زمان شهردار تهران بود، شکست خورد.

"عضویت افراد بیکار در مجمع تشخیص مصلحت، برای جلوگیری از مزاحمت آنان برای نظام است"

غلامحسین الهام، مشاور حقوقی رئیس جمهور ایران

چهار سال بعد، پس از فراگیر شدن اعتراضات مردمی به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که محمود احمدی نژاد باز هم پیروز آن معرفی شد، و آغاز دستگیری های وسیع و سرکوب اعتراضات، اکبر هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران (برای آخرین بار تا امروز) به عنوان خطیب حاضر شد و با ارائه چند پیشنهاد، خواستار بازگشت آرامش به کشور شد.

آقای رفسنجانی در این خطبه از آسیب دیدن اعتماد عمومی مردم و وجود ابهامات درباره نتایج انتخابات سخن گفته بود.

شمار وسیعی از طرفداران محمود احمدی نژاد و هواداران آیت الله خامنه ای که آن زمان هنوز به طور کامل از آقای احمدی نژاد حمایت می کرد، نسبت به خطبه هاشمی رفسنجانی واکنش های منفی نشان دادند.

اکبر هاشمی رفسنجانی که طی چهار سال اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، کمتر به شکل علنی و مستقیم از سیاست های دولت او سخن می گفت، پس از این از رویکرد آقای احمدی نژاد و دولتش و تاثیر آن بر وضعیت فعلی و آینده ایران به طور مکرر و با صراحت کم سابقه ای انتقاد می کرد.

در جریان اولین نماز عید فطری که پس از وقایع انتخابات ریاست جمهوری به امامت آیت الله خامنه ای برگزار شد، آقای هاشمی رفسنجانی در صف نماز از ایستادن در کنار آقای احمدی نژاد خودداری کرد و برخلاف اصرار یکی از نزدیکان آیت الله خامنه ای در جای دیگری قرار گرفت.

اختلافات محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهوری پیشین تا آنجا بالا گرفته بود که آقای رهاشمی رفسنجانی از حضور در مراسم تنفیذ حکم آقای احمدی نژاد که توسط آیت الله خامنه ای برگزار می شد، خودداری کرد.

فشار بر احمدی نژاد برای حضور در مجمع

غیبت طولانی آقای احمدی نژاد از جلسات مجمع، در برخی موارد اظهار نظر چهره های سیاسی درباره دلایل این رفتار را در پی داشته است.

رهبر ایران در حکم انتصاب مجدد اکبر هاشمی رفسنجانی به ریاست دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام و تعیین سایر اعضای مجمع، آنها را به "حضور فعال در جلسات" توصیه کرده بود

عباس سلیمی نمین، رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و مدیر مسئول سابق نشریه کیهان هوایی، اوایل زمسمتان سال گذشته خورشیدی گفته بود که آیت الله خامنه ای "بارها" بر حضور رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص "تاکید" و مرتضی نبوی، از اعضای مجمع هم گفته بود که حضور آقای احمدی‌نژاد در جلسات مجمع "مطالبه" رهبر ایران است.

آقای نبوی گفته بود "حتی اگر آقای احمدی نژاد رئیس مجمع و مواضع اش را قبول ندارد ولی این مساله دلیل نمی شود که ما در یک نهاد قانونی زیرمجموعه رهبری، مشارکت فعال نداشته باشیم."

مجمع تشخیص مصلحت نظام بازوی مشورتی آیت الله خامنه ای است و ۳۵ عضو آن از جمله رئیس مجمع هر پنج سال یک بار با حکم رهبر منصوب می شوند.

طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی، رهبر ایران باید پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی حکومت را تعیین کند.

Anal bleaching pictures2 guys 1 screwdriver videoDebby ryan in bikiniebby ryanBiologycorner answers worksheet answers from worm dissectionHello kitty cartilage chain earringCrown templateSey pictures iraniTgif job applicationHorario costcoConexion latina cricketSex posetions tick chartJared storage warsBridget mendler pussyAir proxy.comPlay station card numbersBloons defense 5 unblockedHow fast does ritalin kick inFather daughter quotes tattoo11 birthdays discussion questionsBrandi passante backgroundRob dyrdek girlfriend 2012ob dyrdek s girlfriendsTop christian graduation songs for 2012Initial counseling journalismClone wars adventures boba fett codeBiotic factors in a boreal forestAmanda rendall in skirtNursing care plans for combative behaviorsApplied practice great gatsbyS class 2013Mejicana cojiendoChanel west coast naked picturesDirty emoticons iphoneLa dieta de la broncaFake ultra soundJennifer taylor nipsSin nombre lessonsSample recommendation letter for sororityVeetle horror sexAttractiveness calculatorChord overstreet penisNussbaum stl 7000Text to singing voice generatorUyen thy cooking show 2012Command safety course answersHeterogeneous spleenCute couple album namesCramster loginMegyn kelly see throughWedding itinerary templateMujeres teniendo teniendo sexoLittle modelsWeightlifter intestines fall out videoDiosa canales matrixLin may desnuda xxxFunny emoticon combinationsFunny charade words listKandi kayWomen flashing in carsWatch hbo real sex megavideoStassy of of phineous and ferb nateen100 harry styles factsCubefield fullscreen hackedShanell west coast picsSuper sleuths coloring games online freeNoticiero telemundo 52 en vivoTabir khabIs 340 answers2 men and a hammer videoLaura loves katrina grown upZyrtec for seborheic dermatitisSample of owner s no objection letterIboss web filter torPaperlessemployee.com wmPossible reactions after taking chloroquine drugsFake bernelli multimediaJendehaye iraniFlo nudePhineas have sexInstructional if8723 answersOil tank grill plansLeigh allyn baker nakedPhotos of brazilian waxEsmitv en vivoHidden wiki addressJennifer bini taylor hotMosaic hermephroditeAngola landformsngola landfQueens in 1963Pebbelz da model uncutChikan tubeLying to a non commishioned officerPosie mfcAnti feminist quotesJab comix freeBig monster energy stencilNude pics of jonah falconChris perez and vanessa villanueva marriedCach lam banh beoPlay plants vs zombies hacked full versionFree 30 60 90 day business plan18 and abusedWishing someone a happy birthday in heavenMajor landforms in cambodiaMy free camsCoi phim setDominicana singando desnudaDaniel radcliffe full frontalDebby ryan bra size 2012Yaki gerrido desnudaGirl uses trojan twister30 minutes in heaven dirty long resultsAnswers keys for fourth edition vocabularyImagenes pin bb nuevasIsabella phineas andferb nakedBathmate before and after picturesPacsun market positioning for 2012Las medias rojas english translationSolution saline injections scrotum videoFacebook album names lyricsLuis armand garcia shirtlessDirty text emoticonsRocky and cece fake nude picsDulhan hum le jayenge af somaliInner bicep tattoos for menCatherine siachoque desnudaHttps mydish.thecapitalgrille.comOde to the artichoke pablo neruda analysisBreast surgery gamesFacesitting in yoga pantsWhat is a ganoe boatSharday brutal ghetto gaggerBrandi belll watched by real fanFoyos mugeres cogiendo con un perroPrintable punnett square worksheetsBee life cycle printablesTammera mcclendon pictureElite nutrition guideLeisa loteria dominicanaCameron diaz sybianameron diaz sybianStories made with emojisAlba galindo maximFree rubberband car planRevista hevistaHm racing design prerunner buildDeutsch aktuell 2 workbook answer keyInterior design letter of aggreement exampleCalendario consulado mexicano sobre ruedas 2012Wwwbrazzers.com youpornWeedeater featherlite fl26 manualSenderos fronterizos chapter summarySound of music monologueThe tiny seed coloring pagesMundonarco chainsaw execution1 night in paris streamSister quotes for tattoosisWhat to crinkle your hair withKssn names list 2012Jenny rivera cojiendoCecilia gallardoIndian blue filmsOpen office templates tentFacts and details worksheet920220 kl4 rfc rn 56323 ca 05553Poems about turning 70Imagen de enfermo para pinCoordinate graph mystery picturesEmoji jacking offPictures of biggie smalls dead bodyEwan nat acl pt practice sbaPoptropica.com funbrainUrime per ditelindjerimeJab goof trapBases para pasteles de quinceaneraGlad your gone quotesBabestation.tv videosAnal bleached before and after pictureBrandy from storage wars titsCostco vitamix roadshow 2012Actiontec r1000h manualBoku no pico subtitlesGood essay title generatorGm socrates login screenCondolencias por fallecimientoLinn county rosterChanel west coast oopsDirty truth dare questionsAngry bird invitation templateWhat theo did monologueMiddle finger with keyboardSerene words by gabriela mistralRachel mestonenCute tumblr url ideas for girlsOnline reverse acronym generatorDastane sexyRock band name generatorConfession status ideasBlueberry pancakes diseaselueberry pancakes dRed waffle infection picturesAcls pretestSmiley symbols for blackberry messengerPicc line certification in orange county caFake report card onlineFusker for macBoxers vs briefs as persuassive speechNestle usa code for nespayFotos chistosas de cristiano ronaldoDoa power tools teamwork3 guys 1 hammer videoSenoras ensenandoBrio strawberry balsamic chicken salad caloresCute boyfriend and girlfriend facebook album namesCasas de reposeidas en hobbs new mexico21st birthday list ideas1st birthday list ideasVoreville torrentKelsey chow bikini picturesLas lavanderas elena poniatowska summaryMake your south park characterNew deal woreksheetTechno name generatorBuild your own bmx bikeHttps www.onlinewagestatements.com parallonDogs knotting with peopleWebcam truth or dareEjemplo de carta de referencia para inmigracionPhtls post test1 night in china free streamClifford harris addressOcean habitat 3rd gradeSex ashoka tanoOgio classification 03507Patricia richardson plastic surgeryList of brazzers passwordsEmma watson fakesQuotes to put on your boyfriends facebookMilk junkies streamingDepths of gulf of mexicoPsychosocial history examplesychosocial historyFirst grade igh worksheetsExcellence oyster bay openingPictures of hidden twin on ultrasoundBrinks timer instructionsSpark gap transmitter schematicSheer in publicPositional words worksheetUrethral playFacebook tdp4 team battle money cheatTameka cottle nakedNosotros no jose bernardo adolph englishHigh tail hall 1.7Univision en vivo justin tvNarcomundo chainsaw videoIndian christan aunty nude picsImbecile test answers christmasKarla panini biografiaFinding area of irregular shapes worksheetWomen flashing trucker videoWorksheets about the eukaryotic cellsRepetition poemsDay nuong suonConsulado mexicano sobre ruedas abrilCeron dm syrupSexercise ball videoDilshad vadsaria pormoFree brazzers passwordChanel fantasy factory thonghannelle fasHai kich thuy nga pary by night93Naked maria canals barreraDesire and submission 3 walkthroughJennette mccurdy pornhubSample letters for immigration character referenceFree rixty code generatorSarah jean mfcMadness assassin modBangladeshi escortFunny pub crawl namesBrandi passante fake picsآبگرید ایکلاس 9696 2012Bun mang vit uyen thyGinger conlonLista padrinos para bodaMtf bodysuit transformation mangaChanel west coast thonghanel wes1918 browning automatic rifle for saleAssesing medication competencyQuotes about birthdays in heavenMichele lepe getting a taNaked errection picsSew in hairstyles for black womenBrandy and mr. whiskers pornEd head brain surgreyBep nha ta nau 2011 uyen thyMigraine cocktail emergencyFunny emoji quotesPhysioex 9.0 answer key exercise 1How to make xoi nep thanStna quotes to say in resumeCoordinate plane mystery pictureSweetie on tiffany granath showFake id makerGetting mom pregnantWhakawai 1 helpRyo filling stations in ohioMasiela lusha see throughCincinnati busted magazineSher asheghone2012 stihl calendar girlsXhamster passwordWww.moshi monsters.com time cardKimberly guilfoil nakedFunny chola nicknamesTbn and9gcrg1evkjevsl1yxarg8e0mfsawgyirqqjt6drwux6n9oxx50ph8m2gjlaew www.medhelp.org drug images qlt38900.jpgWww.top channel.tvFree pornhublive accountBalada de los abuelos in englishMother daughter making outRead catcher in the rye onlinePorno chanel west coastPain olympic mobileain olympic mobShut off vibrate droidHolly sonders bikiniBlack bible episode 1Buenos culos mexicanosLego kingdoms coloring pagesGreat island survival mapFrench tattoos quotesrench tattoosSheer blouses in publicBailey pickket nakedailey pickket nakedElite painMarlin 1895 sbl for saleBing rewands hack




:: برچسب‌ها: سیاه , موسیقی , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 1404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: